24 апреля 2025 в 11:31

АвтоПортал

662 просмотра

У Європі викрили масштабну схему перепродажу вживаних автомобілів, яка охопила щонайменше десять країн, зокрема й Україну.

Організована група з 2020 року завезла близько 16 тисяч авто зі США та Канади. Частина з них мала серйозні пошкодження, а подекуди замість подушок безпеки вмонтовували... клапті тканини.

Правоохоронці Литви та Німеччини повідомили, що злочинці ухилилися від сплати податків на суму понад 31 мільйон євро. Значна кількість авто проходила поверхневий ремонт і потрапляла на ринки Східної Європи, де попит на дешеві машини традиційно високий.

Популярні афери: як обманюють покупців

Згідно з даними одного з популярних сервісів перевірки історії авто, схеми з сумнівним імпортом особливо активні у країнах з непрозорим ринком. Україна, Латвія, Литва, Румунія та Естонія потрапляють до п’ятірки лідерів за кількістю порушень: скручений пробіг, приховані пошкодження, «перемиті» документи.

В Україні автомобілі з Європи користуються величезним попитом, особливо ті, що нібито мають мінімальний пробіг і безаварійну історію. Нерідко покупцям демонструють “ідеальні” машини з німецькими чи швейцарськими номерами, які виявляються відновленими після серйозних ДТП або з багаторічною експлуатацією в службах таксі. Відсутність доступу до повної історії авто дає нечесним продавцям простір для маніпуляцій.

Окрему небезпеку становлять авто зі США: близько 7% усіх вживаних авто в Європі — саме звідти, і переважно це машини після ДТП, які купують на страхових аукціонах, ремонтують із мінімальними витратами і продають за “смачною” ціною.

Скручений пробіг — мільярдні втрати

За оцінками експертів, щорічно через махінації з одометрами Європа втрачає понад 5 мільярдів євро. Найбільших збитків зазнають Великобританія, Франція і Німеччина. Скручування пробігу залишається вигідним “ремеслом”, особливо у країнах, де покупці не мають доступу до повної історії транспортного засобу.

Реальна перевірка історії авто ускладнюється — ключові дані (пробіг, ДТП, кількість власників) часто зберігаються в закритих національних чи приватних базах.

Як не потрапити на гачок?

 

Перш ніж купувати авто, обов’язково перевіряй його за VIN-кодом через надійний сервіс, що має доступ до міжнародних баз. Рапорт з інформацією про попередні пошкодження та ремонти можна показати майстру перед оглядом — це допоможе уникнути небезпечних покупок.