
У Німеччині заряджати електромобілі стало дорожче ніж заправляти паливні

У Німеччині стрімке зростання цін на електроенергію для електромобілів викликало несподіваний парадокс: зарядити електрокар стало дорожче, ніж заправити авто бензином. Така ситуація б’є по головній перевазі екологічного транспорту — його економічності. За даними постачальника «зеленої» енергії Lichtblick, середня вартість зарядки на 100 км сягає 10,45 євро на звичайних зарядках і понад 12 євро — на швидкісних. Водночас шість літрів бензину, достатніх для тієї ж дистанції, коштують приблизно 10 євро.
Причина — не в нестачі інфраструктури: Німеччина має понад 154 тисячі зарядних станцій. Проблема — в монополізації ринку. Більшість зарядок контролюють енергетичні компанії, які встановлюють високі тарифи, особливо для сторонніх користувачів. Як наслідок — навіть за надлишкової інфраструктури, багато станцій обслуговують менше одного авто на день.
Ця ситуація змушує переглянути підхід до стимулювання електротранспорту, особливо у країнах, які лише формують власний ринок. В Україні електромобілі навпаки демонструють стрімке зростання. Як вже писав Autoportal.ua, у 2025 році український ринок електрокарів розвивається завдяки продовженим пільгам, зниженому акцизу та лояльному ставленню до "зеленого" імпорту. Станом на травень частка електромобілів у первинних реєстраціях сягнула майже 20%, а в окремих регіонах — перевищила чверть ринку.
Урок із Німеччини простий: інфраструктура — це не тільки кількість зарядок, а й економічна доступність користування. Якщо в Україні зміниться тарифна політика (а це питання часу) - зростання електромобільності може зупинитись ще до того, як стане масовим.