25 июня 2025 в 16:36

Анна Ткач

1470 просмотров

Травень 2025 року став для українського ринку нових легковиків періодом упевненого зростання. За даними аналітиків, протягом місяця було придбано 6700 нових авто — на 14,6% більше, ніж торік. Якщо порівнювати із квітнем, то маємо ще й плюс 11,2%. Не кожен місяць приносить такий «двійний приріст», тож травень, без сумніву, варто вважати вдалим.

Переважна більшість машин (97,5%) — імпортовані. Українська ж збірка, хоч і займає невелику частку (2,5%, або 166 авто), все ж стабільно тримається на плаву, а в окремих випадках — навіть задає тон.

Toyota, Volkswagen і Skoda — незмінна класика українського вибору. Саме ці марки очолили рейтинг брендів, що найчастіше потрапляли на першу реєстрацію у травні. У топі моделей — ті самі знайомі обличчя, як-от Renault Duster і Toyota RAV4. Та є й несподівані злети: на третій сходинці з’явився Toyota Land Cruiser Prado — позашляховик, що зазвичай не прагне до масовості, але, схоже, таки знайшов свою аудиторію.

А от справжнім сюрпризом став прорив Volkswagen ID. Unix — моделі, створеної виключно для китайського ринку. Цей футуристичний електрокросовер із 3D-аватаром, AR-проєкцією та керуванням жестами не мав з’явитися в жодній європейській країні. Але український інтерес до екзотики (і значка VW на капоті) зробив своє — модель потрапила в топ продажів, ставши, по суті, «сірим кардиналом» сезону.

Серед авто українського походження найкраще показав себе Skoda Karoq, зібраний на закарпатському заводі «Єврокар» — 86 зареєстрованих екземплярів. Решта «вітчизняних» машин — це здебільшого спеціалізовані переобладнання під потреби поліції, медичних служб та інших установ.

Щодо типів двигунів, у травні спостерігався певний зсув у бік екологічніших технологій. Лідером залишається бензин (35,8%), проте гібриди дихають у спину (27,2%). Електрокари вже обійшли дизелі: 18,7% проти 18,3%. Це — один із показників, що вказує на зміну споживацьких пріоритетів, які дедалі частіше схиляються до «зеленіших» рішень.

Таким чином, ринок нових легковиків в Україні не лише зростає, а й демонструє відкритість до нових трендів — від преміальних позашляховиків до неочікуваних «прибульців» із китайських конвеєрів. І, схоже, ця динаміка ще не вичерпала себе.