Електромобілі та ризик блекауту: що кажуть українські фахівці
В Україні вже зареєстровано майже 200 тисяч електромобілів, і зростання їхньої кількості неминуче викликає питання про навантаження на енергосистему. Чи може це призвести до блекаутів? Експерти Інституту досліджень авторинку та аналітичного центру DiXi Group проаналізували ситуацію і дійшли висновку, що на сьогодні електрокари не становлять загрози для стабільної роботи енергосистеми України.
За підрахунками аналітиків, усі електромобілі в Україні споживають лише близько 0,63% від загальної кількості виробленої електроенергії. Для порівняння: на промисловість припадає близько 50 ТВт·год на рік, а на побутових споживачів – 30 ТВт·год. Навіть якщо кількість електромобілів зросте до 500 тисяч одиниць, їхнє річне споживання не перевищить 1,3% загального виробництва електроенергії.
Важливим фактором є те, що близько 80–90% власників заряджають свої автомобілі вночі, коли навантаження на енергосистему мінімальне, а тариф – нижчий. Саме тому електрокари не створюють критичного навантаження в години пікового споживання.
За словами старшої експертки з відкритих даних DiXi Group Оксани Зуєвої, відповідальне використання електроенергії залишається важливим, особливо у воєнний час. Фахівці радять заряджати авто вночі або вдень у сонячну погоду, коли є надлишок енергії від сонячних станцій, і уникати пікових годин зранку та ввечері.
Більше занепокоєння викликає не саме споживання електроенергії, а готовність локальної інфраструктури – підстанцій, житлових мереж і внутрішніх електросистем – до масового встановлення зарядних пристроїв. Саме тому ці фактори вже враховуються у нових будівельних нормах.











