Транснаціональна автокорпорація Stellantis може опинитися під контролем Китаю
Колишній генеральний директор Stellantis Карлос Таварес, який свого часу став архітектором об’єднання Fiat Chrysler Automobiles (FCA) і PSA Group у 2021 році, зробив гучну заяву: корпорація може не встояти в нинішньому вигляді. У своїй новій книзі Un pilote dans la temp?te (“Пілот у час бурі”), що нещодавно вийшла у Франції, він визнає складність керування таким гігантом і прогнозує можливий поділ Stellantis на дві частини.
На думку Тавареса, головним викликом для європейської частини концерну є надмірне регулювання галузі та занадто різкий перехід до електромобілів. Це, за його словами, позбавило Stellantis багатьох технічних компетенцій і знизило гнучкість компанії. У поєднанні з посиленням позицій китайських виробників це може призвести до того, що європейський сегмент корпорації буде змушений шукати зовнішню підтримку або навіть змінити власника.
Водночас у Північній Америці справи йдуть значно краще. Новий керівник Stellantis Антоніо Філоса вже стабілізував ситуацію на ринку США і оголосив про масштабні інвестиції — понад 13 мільярдів доларів у розвиток виробництва. Сам Таварес назвав Філосу “гідним капітаном”, який має шанс провести компанію крізь бурю.
Європейський підрозділ Stellantis нині стикається з кризою: жорсткі екологічні вимоги, слабкі продажі електромобілів і дедалі агресивніша експансія китайських брендів ставлять під питання його конкурентоспроможність. “Майбутнє концерну вирішиться зовсім скоро, — пише Таварес. — Питання лише в тому, чи зможе Stellantis залишитися єдиним цілим, чи опинеться під контролем Китаю”.











