
Битва «брендового» бензину – на якому авто проїде більше?

«Брендовий» , або як його часто називають, «іменний» бензин А-95 зараз пропонує чи не кожна поважаюча себе мережа АЗС. Пересічному автолюбителю про нього відомо лише те, що до складу цього пального додають спеціальну миючу компоненту, яка позитивно впливає на паливну систему та продовжує ресурс двигуна.
Разом з тим, чимало автомобілістів досі вважають, що «брендове» пальне не вартує своїх грошей, «наливають з однієї бочки» і т.д. Щоб з'ясувати реальні характеристики цього пального, фахівці Інституту споживчих експертиз провели порівняльний тест на визначення потужності, крутного моменту і головне, економічності при заправці цими бензинами.
Для дослідження експерти придбали три зразки покращеного бензину А -95 – один з найдорожчих на ринку ОККО Pulls 95, один з найдешевших Євро плюс БРСМ-нафта, і пальне Energy з державної мережі UKRNAFTA, яка знаходиться посередині цінового діапазону.
Головною ціллю дослідників стало завдання визначити різницю між цими зразками в енергетичних показниках (потужності віддачі двигуна, крутного моменту), а також заміряти реальний розхід пального в умовах, наближених до ідеальних.
Для цього експерти використали динамометричний стенд Dynapack, сертифікований провідними міжнародними органами. На цьому агрегаті можна моделювати реальні умови руху - починаючи від навантаження на ходову частину і закінчуючи набігаючим потоком повітря, швидкість якого змінюється зі зміною швидкості на спідометрі автомобіля. Експерти заміряли крутний момент на всіх зразках бензину, потужність і за допомогою витратоміра визначили витрата палива і економічність. Агрегатоносієм було обрано автомобіль TOYOTA CAMRY 2024 року випуску з пробігом 17 тис.км.
В цілому, було зроблено кілька десятків циклів вимірів. Заміри робилися в режимі «траси», тобто на вищій передачі в діапазоні швидкостей від 80 до 100 км /ч. Цей алгоритм дозволяє виключити похибки, обумовлені манерою водіння та різницею в процесі перемикання передач.
Результати випробування дали відповідь на питання, яке турбує багатьох українських автомобілістів - чи є різниця між «брендовими» сортами пального? Судячи з результатів тесту, різниця є і досить суттєва. Крутний момент і потужність на зразках ОККО Pulls 95 та UKRNAFTA Energy виявилися ідентичними. У Євро плюс БРСМ-нафта ці параметри виявилися нижчими на майже 5 відсотків. Що ж стосується витрати палива, то лідером виявилося пальне UKRNAFTA Energy, яке показало результат 5.0 л / 100 км, трішки більше Pulls 95 – 5,2 л/100 км, найбільший у Євро плюс - 5.5 л / 100 км.
Відповідно, тестова TOYOTA CAMRY на повному баку UKRNAFTA Energy змогла проїхати 1200 кілометрів, в той час як на «іменному» А-95 від БРСМ - 1090. На думку експертів, різниця обумовлюється різними якісними характеристиками пального, його складом, виробником, а також умовами транспортування та зберігання.
Результати тесту
✔ Крутний момент та потужність: бензини ОККО Pulls 95 та UKRNAFTA Energy показали однакові результати, тоді як у Євро Плюс (БРСМ-нафта) ці показники були майже на 5% нижчими.
✔ Витрата пального (л/100 км):
UKRNAFTA Energy – 5,0 л
ОККО Pulls 95 – 5,2 л
Євро Плюс (БРСМ-нафта) – 5,5 л
✔ Максимальний пробіг на повному баку:
UKRNAFTA Energy – 1200 км
ОККО Pulls 95 – 1154 км
Євро Плюс (БРСМ-нафта) – 1090 км
Експерти пояснюють різницю у витраті та характеристиках якістю пального, його складом, виробником, а також умовами транспортування та зберігання.