В Україні вперше за останні роки зафіксовано спад продажів преміум авто
Як повідомляє AUTO-Consulting, після кількох років активного зростання продажів нових автомобілів Premium-класу, у 2025 році ринок увійшов у фазу стагнації. За підсумками 10 місяців продажі преміальних моделей знизилися на 4% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Останніми роками преміальний сегмент демонстрував стрімкий підйом. У 2023 році він займав 20,4% українського ринку, що означало приріст у 90% порівняно з 2022 роком (тоді частка становила 17,5%). У 2024 році позитивна динаміка також зберігалася — майже 21% ринку та додаткові 10% зростання.
Ситуація змінилася у 2025-му. Хоча перші місяці року демонстрували продовження підйому (у січні 31,8%), уже в другій половині року ринок різко загальмував. Серпень став найскладнішим місяцем: майже –30% падіння продажів у сегменті Premium. У результаті частка преміальних авто на українському авторинку «просіла» до 14–15%.
Негативна динаміка відчутна серед ключових гравців преміум-сегменту. Лідер BMW скоротив продажі на 22,8%, Lexus — на 17,6%, Mercedes-Benz — на 16%. Найбільше впав Jaguar, який після зміни позиціонування показав зниження більш ніж на 80%.
Основна причина спаду популярності дорогих марок — зміна структури попиту. Все більше українських покупців обирають китайські електромобілі, які активно нарощують присутність на ринку завдяки чинним податковим пільгам (які залишаться до кінця 2025 року). Частка китайських електрокарів уже досягла близько 30% усіх продажів нових авто в країні — і більшість із них не належить до Premium-сегменту.
Таким чином, преміальний ринок в Україні вперше за кілька років показав від’ємну динаміку.











