11 октября 2025 в 11:10

Анна Ткач

801 просмотр

За дев’ять місяців 2025 року українці завезли легкових автомобілів (разом із фургонами та спорткарами) на суму $4,17 млрд, що на 27,4% більше, ніж за аналогічний період торік. Такі дані оприлюднила Державна митна служба України.

Темпи зростання імпорту помітно прискорилися: якщо після першого півріччя приріст становив лише 11,6%, то до кінця третього кварталу показник зріс майже вдвічі.

У вересні 2025 року в Україну ввезли автомобілів на 581,9 мільйона доларів — на 70% більше, ніж у вересні минулого року. Це свідчить про пожвавлення внутрішнього попиту на нові авто, особливо на електромобілі та гібриди. Найбільшими постачальниками залишаються Німеччина, США та Китай. Імпорт із Німеччини зріс на 50,5% — до 739,7 мільйона доларів, що становить 17,7% усіх поставок. США забезпечили 732,3 мільйона ( 18,4%), а Китай — 517,2 мільйона доларів, або 12,4% ринку. Для порівняння, Японія, яка торік була серед лідерів, нині скоротила постачання до 387,4 мільйона доларів (11,8%). Загалом імпорт із решти країн зріс до 2,18 мільярда доларів проти 1,78 мільярда торік.

Попри рекордні обсяги, бюджет втрачає значні суми через податкові пільги на електромобілі. Відсутність ПДВ і акцизу робить «зелені» авто доступнішими, але водночас зменшує надходження до державної скарбниці. За оцінками експертів, ідеться про сотні мільйонів гривень на рік. Прихильники пільг переконують, що завдяки їм оновлюється автопарк і зменшуються шкідливі викиди, однак дедалі частіше лунають заклики переглянути ці умови.

Експорт українських легковиків залишається незначним — лише 6,9 мільйона доларів за дев’ять місяців 2025 року. Основні напрямки — ОАЕ, Канада та США. Торік обсяги були дещо вищими — 8,6 мільйона доларів. Частка автомобілів у загальному імпорті становить 6,94% (торік — 6,4%), а в експорті — лише 0,02%.