Китай презентував нову стратегію розвитку автопрому до 2040 року
22 жовтня Китайське товариство автомобільних інженерів (CSAE) представило документ «Energy-Saving and New Energy Vehicle Technology Roadmap 3.0» — оновлену стратегію розвитку автомобільної галузі, яка визначає орієнтири до 2040 року.
Попередні редакції дорожньої карти (2016 та 2020 роки) заклали основу для масової електрифікації транспорту. Третя версія піднімає планку ще вище, поєднуючи екологічну трансформацію, цифровізацію, автономні системи та інтелектуальне виробництво.
Згідно з новою стратегією, викиди вуглецю в автопромі мають досягти піку вже у 2028 році, а до 2040-го скоротитися більш ніж на 60 відсотків. Частка нових енергетичних транспортних засобів — електромобілів, гібридів та водневих авто — перевищить 80 відсотків ринку, що фактично означає повну електрифікацію автопарку.
Китай планує створити транспортну систему з домінуванням інтелектуально підключених автомобілів, орієнтовану на нульову аварійність і високу ефективність. Розвиток інфраструктури типу «vehicle-road-cloud» забезпечить масове впровадження автономного руху. Очікується, що до 2040 року автомобілі четвертого рівня автономності стануть звичним явищем, а п’ятого рівня лише почнуть виходити на ринок.
Голова CSAE Чжан Цзіньхуа зазначив, що попередні версії дорожньої карти зосереджувалися на продукті, а тепер акцент зроблено також на виробничих технологіях: «Рушієм розвитку стають одночасно продукт і виробництво».
Документ уточнює, що до 2035 року всі автомобілі з традиційними двигунами мають перейти на гібридні технології. До 2040-го транспорт із ДВЗ — включно з HEV, PHEV і EREV — становитиме близько третини продажів, тоді як електромобілі займуть понад 85 відсотків ринку нових авто. Твердотільні акумулятори почнуть впроваджуватися у малих серіях до 2030 року, а до середини десятиліття очікується їх масове використання.
Окремо у документі виділено розвиток «розумного виробництва», що передбачає повну інтеграцію досліджень, постачання, виробництва й сервісу за допомогою цифрових технологій та аналітики даних.
До 2040 року Китай прагне стати одним із головних центрів світового автопрому — високотехнологічним, екологічним і конкурентним, із власною інноваційною базою та глобальною присутністю автомобільних брендів.











