15 октября 2025 в 11:17

Анна Ткач

830 просмотров

На жаль, мова йде не про Україну, але хтозна, можливо, щось подібне колись станеться і в нас... Наразі ж це стосується Італії, яка увірвалася у клуб країн, які реально «підсаджують» громадян на електромобілі — не словами, а ціною. Новий державний проєкт із субсидування електротранспорту став одним із найрадикальніших у Європі: тепер деякі моделі коштують менше, ніж середній скутер.

Абсолютний хіт — Dacia Spring, яку завдяки державним дотаціям можна придбати всього за 3900 євро (приблизно 4600 доларів). Це робить її найдоступнішим новим авто на електротязі не лише в Італії, а й, можливо, в усій Європі. Для порівняння — у Німеччині чи Франції ця ж модель стартує від 17–18 тисяч євро.

Як працює програма стимулювання

Італійський уряд виділив 597 мільйонів євро на підтримку покупців нових електрокарів. Але щоби отримати максимальну знижку — до 11 000 євро, потрібно виконати три умови:

  1. Здати старе авто класу Euro 5 або нижче (випуск до 2015 року).

  2. Проживати у місті з населенням понад 50 тисяч мешканців.

  3. Мати річний дохід до 30 000 євро на родину.

Для тих, хто заробляє до 40 000 євро, знижка становить 9000 євро, а для малого бізнесу передбачена компенсація 30% від вартості автомобіля, але не більше 20 000 євро.

Хто потрапив у зону «електрошоку» цін

МодельПочаткова цінаЦіна після знижки
Dacia Spring17 900 €3 900 €
Leapmotor T0318 900 €4 900 €
Fiat 500e21 950 €від 9 950 €
Citroën e-C322 900 €від 12 900 €

Автовиробники вже відреагували на ажіотаж. У Stellantis жартують, що Leapmotor T03 після знижки «коштує дешевше, ніж велосипед».

Чому Італія пішла на такий крок

Причина проста: країна серйозно відстає від сусідів за темпами електрифікації автопарку. Частка електрокарів у продажах — лише 5,2%, тоді як у середньому по ЄС — 15,8%. Тому уряд вирішив не переконувати аргументами про екологію, а спокусити ціною.

Хоча експерти наголошують, що програма охоплює лише вузький прошарок населення, вона може стати сильним сигналом для ринку. І навіть якщо кількість реальних покупців буде невеликою, Італія сподівається хоча б удвічі збільшити продажі електромобілів уже цього року.