25 сентября 2025 в 21:21

Анна Ткач

1500 просмотров

Автомобільна карта Китаю нагадує мозаїку — десятки брендів, стартапів і дочірніх марок, які змагаються за увагу покупців. Проте нова інфографіка від аналітика Феліпе Муньоса демонструє тривожну тенденцію: чимало цих імен ризикують зникнути в найближче десятиліття.

Наочно показано, хто є справжнім власником кожного бренду і які компанії перебувають під найбільшим захистом держави. У центрі ринку — чотири гіганти, що контролюють понад половину продажів: Geely, BYD, Chery та Changan. Вони отримують державні субсидії і мають у своєму портфелі десятки дочірніх марок.

До них приєднуються й інші потужні гравці: SAIC, JAC, BAIC та Dongfeng. На ринку залишаються й незалежні виробники, які поки що тримаються осторонь від корпорацій: Nio, Xpeng, Leapmotor, Li Auto, Xiaomi, Neta та Aiways. Проте навіть для них майбутнє виглядає непевним.

Щоб спростити структуру, Муньос представив список брендів за ключовими групами:

  • Geely: Zeekr, Volvo, Lotus, Lynk & Co, Polestar, Smart, Proton, Belgee, Farizon, LEVC, Galaxy

  • BYD: Denza, YangWang, Fang Cheng Bao

  • Chery: Fulwin, Omoda, Jetour, Exeed, iCar, Luxeed, Jaecoo, Rely, Chery

  • Changan: Avatr, Deepal, Nevo, Volga, Kaicheng

  • SAIC: MG, Maxus, IM, Roewe, LDV

  • JAC: Maextro, JAC, Evo, Nord

  • BAIC: Arcfox, Foton, Tiger, Stelato

  • Dongfeng: MHero, Voyah, Lingxi, Nammi, Venucia

  • Стартапи: Nio (Onvo, Firefly), Xpeng, Leapmotor, Li Auto, Xiaomi, Neta, Aiways, Rox

Окрема діаграма демонструє піраміду позиціонування: на верхівці ультрапреміальні Hongqi, YangWang та Maextro; нижче розташовані технологічні гравці на кшталт Xiaomi, Nio та Li Auto; ще нижче — преміальний сегмент, де зосереджені Zeekr, Denza, Stelato та Xpeng; а в самому низу — забуті бюджетні марки Sinogold, Hima, BAW та інші, які навряд чи витримають наступне десятиліття.

Таким чином, китайський авторинок поступово рухається від хаотичного розмаїття до концентрації навколо кількох мегакорпорацій. Через десять років більшість другорядних брендів зникне, однак вплив Китаю на світову автоіндустрію лише посилиться.