4 августа 2025 в 22:26

Анна Ткач

1827 просмотров

Компанія Tesla зіштовхується з тривалим спадом продажів у Європі: липень став сьомим місяцем поспіль, коли на ключових ринках зафіксовано значне падіння реєстрацій нових авто. Попри оновлення флагманської Model Y, компанія не змогла втримати інтерес споживачів.

Згідно з офіційною статистикою, ситуація виглядає наступним чином:

– Швеція: -86% (163 авто)
– Данія: -52% (336 авто)
– Франція: -27% (1 307 авто)
– Нідерланди: -62% (443 авто)
– Бельгія: -58% (460 авто)
– Італія: -5% (457 авто)
– Португалія: -49% (284 авто)

Це вже сьоме поспіль місячне скорочення продажів на цих ринках. Загалом за перше півріччя 2025 року продажі Tesla в Європі впали більш ніж на третину.

Причини занепаду — комплексні. Компанія стикається із дедалі жорсткішою конкуренцією (зокрема з боку китайських брендів, як-от BYD), регуляторним тиском, а також неоднозначною поведінкою генерального директора Ілона Маска, що дедалі частіше викликає негативну реакцію не лише в медіа, а й серед покупців.

У Франції Tesla загрожують щоденні штрафи за рекламу, в якій електромобілі позиціонуються як повністю безпілотні. Американські регулятори теж уважно стежать за компанією, а нещодавні заяви Маска про створення нової політичної партії у США викликали занепокоєння інвесторів. У результаті акції Tesla втратили майже 8% вартості за один день.

Попри загальний спад, на окремих ринках спостерігається позитивна динаміка. У Норвегії продажі зросли на 83% (838 авто), а в Іспанії – на 27% (702 авто). Загалом в Іспанії зафіксовано зростання на 155% у сегменті електрифікованих авто. Тут Tesla вже стикається з серйозним тиском з боку китайського конкурента BYD, який продав 2 158 авто — майже вісім разів більше, ніж у липні торік.

Український ринок, хоч і не є масовим для Tesla, також реагує на ці глобальні зміни. Інтерес до електромобілів в Україні зростає, але покупці дедалі частіше звертають увагу на доступніші моделі, включаючи китайські марки. Tesla ж ризикує втратити позиції, якщо не переосмислить підхід до локальних потреб і цінової політики.

Це не перший тривожний сигнал для Tesla — ще на початку року стало відомо, що компанія вперше за понад десятиліття завершила рік із негативною динамікою продажів, незважаючи на потужний фінальний квартал у 2024-му.