Нова Lada Iskra виявилась збірною солянкою: щі з суші, Рено і трохи Китаю
Російський автопром не перестає дивувати. Іноді навіть сам себе. Взяти хоча б новеньку Lada Iskra, яка, за заявами виробника, на 90% «локалізована» — тобто, зроблена з того, що вдалося десь знайти після санкцій. Але виявилося, що серед «вітчизняного» добра трапляються деталі з написом Renault. Як так сталося? Дуже просто: імпортозаміщення у виконанні РФ — це як варити щі з суші. Головне, щоб було гаряче і хоч трохи схоже на їжу.
Продажі Lada Iskra стартували 20 липня, і перші "щасливчики" вже встигли розібрати її по гвинтах. Наприклад, блогери з «Клубного сервісу» виявили не лише типову китайщину (без неї нині — як без хліба), але й кузовні елементи з французьким маркуванням. Хоча, як виявилося, не душею, а залишками прес-форм. Бо, як пояснює сам завод, «перезаказати прес-форми заради іншого логотипа економічно нецелесообразно». 
Втім, логіка російського імпортозаміщення давно живе у паралельній реальності. Машину, яку починали проєктувати французи, добудовують китайці, а продають під брендом великої російської інженерії. Все це — у часи, коли навіть дроти доводиться шукати на AliExpress під чужим акаунтом.
У підсумку маємо унікальний витвір: Iskra вийшла на ринок із запізненням на два роки, виглядає як щось знайоме з 2018-го, їздить на тому, що лишилося у спадок, і гордо називається «локалізованою». Бо якщо локалізація — це коли на кузові написано Renault, всередині китайський мотор, а складається це все в Тольятті під гімн імпортозаміщення — то так, рівень 90%.
І ось тут хочеться нагадати: ми в Україні теж колись їздили на ВАЗах. Але тепер ми збираємо європейські авто (так-так, попри війну!), а не уламки імперських мрій. І знаєте що? Це дає надію. А от Lada Iskra — хіба що легеньке відчуття жалю. І щі… з суші.











