21 мая 2025 в 12:44

Анна Ткач

371 просмотр

Toyota RAV4 нового покоління — це приклад того, як компанія може оновити популярну модель, не руйнуючи те, за що її полюбили мільйони. Без кардинальних змін у платформі чи силових агрегатах, новий RAV4 2025 робить ставку на сучасний дизайн, електрифікацію та технологічні рішення, що відповідають духу часу.

Новий RAV4 зберіг перевірену платформу TNGA-K та основні розміри, включаючи колісну базу 2690 мм. Зовні автомобіль змінився помітно, хоча загальні пропорції залишились знайомими. Виробник вирішив розділити екстер'єр на три варіанти: базовий Core, «всюдихідний» Rugged та спортивний Sport. Кожен з них має унікальне оформлення передньої частини, хоча всі версії отримали характерну С-подібну світлотехніку та короткі звіси кузова.

Особливістю кузова стала чорна вставка під заднім склом, яка візуально об’єднує нову графіку задніх ліхтарів. Назва моделі тепер написана великими літерами, а логотип Toyota з корми зник — нова тенденція, що підкреслює мінімалізм.

Варіації для кожного стилю

Варіант Core ідеально підійде для міського використання. У комплектації Limited він може мати 17-дюймові диски, світлодіодну оптику та хромовані акценти.

Версія Rugged орієнтована на активний відпочинок. Вона отримала збільшений кліренс ( 13 мм), масивні рейлінги, світлодіоди Rigid у передньому бампері та жовті елементи у фарах. Пластиковий обвіс по периметру кузова підкреслює позашляховий характер, а повний привід входить до базового оснащення.

GR Sport, навпаки, грає на полі спортивного іміджу. У нього — 20-дюймові диски, глянцеві вставки, червоні гальмівні супорти, чорний дах та агресивні бампери. Підвіска занижена на 15 мм, а рульове керування та амортизатори мають інше калібрування, що додає драйву у керуванні.

Тільки гібриди: HEV і PHEV

Нове покоління повністю відмовилось від класичних бензинових варіантів. Усі версії мають гібридні силові установки з 2,5-літровим атмосферним двигуном. У передньоприводному виконанні віддача складає 229 к.с., у повноприводному — 239 к.с., завдяки окремому електромотору на задній осі. Найпотужніший варіант — це підключуваний гібрид (PHEV), який має 324 к.с. і доступний лише з повним приводом.

Завдяки новим контролерам та використанню карбіду кремнію в силовій електроніці, установка стала потужнішою та ефективнішою. Заряджений гібрид тепер може проїжджати до 80 км виключно на електротязі. Зарядка з 10 до 80% займає лише 30 хвилин при використанні CCS, хоча така функція доступна лише для комплектацій XSE і Woodland.

Технічні покращення та тягові можливості

Платформа зазнала точкових змін: збільшена жорсткість конструкції, застосовано новий демпфуючий клей для зменшення вібрацій та покращення шумоізоляції. Новинка може буксирувати причепи масою до 1,6 тонни, що робить її ще практичнішою для подорожей.

Офіційні показники витрати пального ще не розголошені, але орієнтиром можуть служити дані попередньої генерації — приблизно 6 л/100 км у гібридів, що суттєво нижче за бензинові аналоги. Очікується, що новий PHEV буде ще економічнішим.

Салон: сенсорна революція

Всередині — справжній прорив.



Панель приладів повністю цифрова, 12,3-дюймова, з можливістю налаштувань, але без козирка від сонця. Центральна мультимедіа — на 10,5 або 12,9 дюйма, залежно від комплектації. Практично всі функції тепер зосереджені в тачскрині, включно з налаштуванням клімат-контролю.

Кнопки і шайби залишилися лише на центральному тунелі, зокрема на «всюдихідному» Rugged, де збережено класичний важіль трансмісії. В інших варіантах — компактний джойстик, як у преміальних брендів. З’явилась проекція на лобове скло, оновлене ПЗ мультимедіа, а аудіосистема JBL може мати до 9 динаміків.

Безпека та технології

Комплекс Toyota Safety Sense перейшов до четвертого покоління. Він зберіг більшість функцій попередника: екстрене гальмування, розпізнавання пішоходів, адаптивний круїз-контроль. Завдяки новим датчикам та процесорам система працює швидше і точніше.

У комплектації GR Sport додано декоративні елементи: алюмінієві педалі, спортивні вставки, підрульові перемикачі. Кресла ж залишились такими ж, як у базових версіях — комфортними, але без спортивного профілю.

Підсумки

Toyota RAV4 2025 — це приклад зваженої еволюції. Компанія не стала ризикувати перевіреним рецептом, а натомість ретельно вдосконалила ключові елементи. Сучасні технології, потужніші гібриди, різноманіття дизайнів та вдосконалена ергономіка роблять новий RAV4 одним з найцікавіших варіантів у своєму класі.

Очікується, що новинка надійде до дилерів ближче до кінця 2025 року, а попередні замовлення відкриють вже восени.