Як масштабувати бізнес у кризу? Історія успіху мережі автосервісів TurboSTO
TurboSTO — бренд української мережі автосервісів з ремонту турбін із 14-ма філіями у різних регіонах країни. Усього за кілька років компанія міцно закріпилася у своїй бізнес-ніші, стала відомою серед автовласників і заслужила авторитет серед конкурентів.
TurboSTO — бренд української мережі автосервісів з ремонту турбін із 14-ма філіями у різних регіонах країни. Усього за кілька років компанія міцно закріпилася у своїй бізнес-ніші, стала відомою серед автовласників і заслужила авторитет серед конкурентів. Підтвердженням цього є звання кращого сервісу з ремонту турбін, двічі присвоєне за результатами всеукраїнської рейтинг-акції Автоексперт (2020-го та 2021-го). І навіть події 24 лютого не зламали плани компанії, яка 1 серпня відкрила автосервіс у Варшаві. Про секрети успіху, плани та перспективи компанії TurboSTO поговоримо з її співвласником Владиславом Пустовим.
Формула успіху TurboSTO
На сьогоднішній день компанії вдалося створити найбільшу мережу сервісів із ремонту турбокомпресорів. Звісно, це було непросто: у бізнесі немає легких шляхів, оскільки будь-яке починання пов'язане з ризиками.
— Секрет успіху давно всім відомий: треба любити те, чим займаєшся та багато працювати. Найголовніше — знайти близьких за духом та амбіціями людей. Без команди нічого не вийде, — упевнений Владислав.
На старті ми проаналізували ринок послуг, вивчили конкурентів та сучасні технології відновлення турбокомпресора. В якості орієнтирів спиралися на досвід та потреби потенційних клієнтів. Саме так вдалося визначити критерії розвитку: споживача цікавить швидкий та надійний ремонт.
— Тому ми обрали варіант вузлового ремонту турбін як найнадійніший. Зокрема саме заміна, а не відновлення пошкоджених деталей, таких як картридж, повертає турбіну до стану практично нової. Ми даємо трирічну гарантію, бо на 100% впевнені у якості своєї роботи, — розповідає співвласник мережі.
За його словами, спочатку було зроблено акцент на оперативності та проведенні повного циклу ремонту. Принцип наступний: автовласник привозить свого «залізного коня» на СТО і того ж дня забирає з робочою турбіною. Усі роботи виконуються в одному місці.
Розвиток: філії та нові послуги
Найбільш насиченим для мережі ТурбоСТО видався 2021 рік. Титанічними зусиллями команді вдалося завершити масштабний ремонт СТО на 10 боксів у Києві та відкрити сервіси ще у шести містах України. Це Івано-Франківськ, Дніпро, Черкаси, Житомир, Тернопіль та Чернівці.
— Але ми на цьому не зупинилися і почали розширювати спектр послуг для зручності клієнтів, — розповідає Владислав.
Так, на додаток до вже наявних послуг з ремонту турбін та паливних систем, сервіси ТурбоСТО обладнали стендами для чищення фільтрів сажі. Це дуже актуальна послуга на сьогодні з огляду на якість дизпалива та нові стандарти екології в Україні.
Владислав Пустовой зізнається: було нелегко, таке швидке зростання пов'язане не лише з великими інвестиціями, а також із пошуком, залученням і навчанням нових співробітників. Проте цілі досягнуті.
— Пишаюсь своєю командою! — наголошує він.
«Нам вдалося протриматися у найскладніший період»
24 лютого всі сфери, окрім критичних, змушені були скоротити чи призупинити свою роботу. Війна серйозно вплинула на український бізнес. Компанія ТурбоСТО не стала винятком. Частина працівників вирушила захищати Батьківщину. Частина — поїхала до безпечніших регіонів країни. Було важко усвідомити все, що сталося, і зорієнтуватися, як адаптувати бізнес під ситуацію.
— Ми відчували сум'яття рівно один день. Після наради вирішили закрити два сервіси у Києві та Харкові. Ті, що були в умовній безпеці, продовжили роботу у звичайному графіку. До речі, саме ті сервіси, які були нещодавно відкриті, дуже допомогли нам у цей період, — зізнається Владислав Пустовой.
Працювати було нелегко: попит впав, логістика ускладнилася, запчастини подорожчали... Багато конкурентів змушені були закритися: хтось тимчасово, а хтось назавжди. Але керівництво ТурбоСТО пішло на вольовий крок, вирішивши не піднімати ціни. Звісно, у цей період перспективи були туманні.
— Головне було не зупинятися: ми ремонтували авто наших захисників безкоштовно, купували та доставляли автомобілі на фронт, усі виручені гроші відправляли на допомогу ЗСУ, — згадує Владислав.
Компанії вдалося протриматися у найскладніший період. Ринок почав оживати, команда повернулася до Києва. Відкрилися нові сервіси у Харкові та Луцьку. Більше того, настав час визначати подальші перспективи розвитку.
Підкорення Польщі
Після повернення до Києва керівництво мережі почало розвивати ідею виходу на міжнародний ринок. Для старту було вирішено відкрити TurboSTO у Варшаві.
— Ми з'ясували, що поляки віддають перевагу дизельним двигунам із турбінами: це майже ⅔ з усіх зареєстрованих авто. Попит на послуги турбосервісу дуже високий, а добрих майстрів там справді не вистачає. Тобто, у Польщі є платоспроможна аудиторія, потреби якої не задовольняються повною мірою, — розповідає Владислав.
Він зізнається: принципи відкриття авто СТО у Польщі серйозно відрізняються. Причому різниця криється в документальних дрібницях. У Польщі суворі правила реєстрації, більш прискіпливі перевірки. На всі нюанси потрібно більше часу.
Але, маючи за плечима великий досвід, фахівці компанії впоралися із завданням. Знайшли добрих механіків, вибрали приміщення, придбали обладнання, створили всі умови для комфортної роботи персоналу. Сервіс повністю відповідає європейським стандартам та вже працює повним ходом.
— На нас чекає успіх і в Польщі, — упевнений Владислав Пустовой.
Це не означає, що компанія збирається переорієнтовуватись на західний ринок. Навпаки, у найближчих планах відкрити ще кілька сервісів в Україні. Для початку — у Полтаві та Кременчуці. Що стосується Польщі, то в перспективі відкриття ще 2-3 сервісів.
Також у планах розширювати спектр послуг з ремонту автомобілів.
— Ми хочемо стати мережею сервісів повного циклу. До речі, на нашому СТО вже можна пройти технічне обслуговування автомобіля. Ми підготували кілька приємних пропозицій для клієнтів. Подробиці є на нашому сайті, — ділиться співвласник мережі.
Безперечно, в сучасних умовах бізнес в Україні стикається з викликами. Щоб утриматися на плаву і розвиватися в таких умовах, важливо побудувати нову стратегію з урахуванням ризиків, перспектив та можливостей. У випадку з компанією TurboSTO – формула успіху проста: професійна команда розуміння потреб клієнтів інвестування у розвиток мережі.