15 июля 2025 в 12:48

Анна Ткач

2398 просмотров

Стан українського автопарку добре видно за середнім віком машин. Чим старіші автомобілі з’являються на дорогах, тим це більше говорить про обмежений доступ до сучасних, економічних та безпечних моделей. Експерти Інституту досліджень авторинку порівняли середній вік авто, що перепродаються всередині України, з тими, що завозять з-за кордону з пробігом. Результати вийшли доволі показові.

На внутрішньому ринку переважають легкові автомобілі середнім віком близько 16 років. Ще «старшими» є вантажівки — у середньому 18,5–19 років, а найстаріші — автобуси, яким понад 20 років.

Імпортовані з пробігом авто помітно молодші. Легковики, що ввозять з-за кордону, мають середній вік 9,6 року. У вантажівок цей показник ще нижчий — 7,9 року, а автобуси з-за кордону в середньому 13–14 років.

Різницю частково пояснюють законодавчі обмеження: акциз для старших за 5 чи 8 років автобусів і вантажівок значно вищий, а екостандарти «Євро-5» обмежують ввезення старіших машин.

У мотосегменті ситуація інша. Середній вік імпортованих підержаних мотоциклів навіть більший, ніж тих, що продаються всередині країни: 14 проти 11,5 років. Це пов’язано з тим, що половина ввезених мотоциклів — нові моделі, а серед підержаних шукають рідкісні або культові байки, яких немає в Україні. У лідерах — Honda CB, Kawasaki NINJA, Honda CBR, Yamaha YZF, Suzuki GSX та інші відомі моделі.

Висновок простий: імпорт допомагає омолодити український автопарк у сегментах легкових авто, вантажівок та автобусів. А от ринок мотоциклів має свої особливості: там більшу частку складають нові моделі, тоді як підержані з-за кордону займають нішу для поціновувачів.