
Майбутнє американського автопрому під загрозою через китайські електромобілі

Джим Фарлі, генеральний директор Ford Motor, прямо заявив, що американські автовиробники ризикують втратити майбутнє, якщо не зможуть наздогнати стрімкий розвиток китайського ринку електромобілів за темпами, якістю та технологічними новинками.
Фарлі чітко окреслив виклик для всього американського автопрому: якщо не встигнути за швидким домінуванням Китаю у сфері EV, то ризик залишитись позаду — дуже високий. За його словами, це може призвести до втрати конкурентоспроможності та технологічного застаріння американських брендів.
Керівник Ford не приховує своєї тривоги щодо цього процесу, підкреслюючи, що за останній рік він неодноразово відвідував Китай і був приголомшений масштабами та рівнем розвитку місцевого виробництва. За його словами, те, що він побачив, «є найпринизливішим досвідом у його кар’єрі». Такі слова підтверджують, що американська автомобільна індустрія починає відставати, в той час як китайський сектор електромобілів продовжує активно набирати оберти — про це також зазначає видання EVMagz.com.
Наразі Китай випускає близько 70% усіх електромобілів у світі. Як яскравий приклад успіху Фарлі навів електричний позашляховик Xiaomi YU7, який за стартовою ціною у 35 000 доларів отримав одразу 200 тисяч попередніх замовлень.
Він також відзначає інноваційний рівень китайських виробників не лише у масштабах і вартості, але й у технологіях, що вбудовуються у сучасні автомобілі. За словами Фарлі, бренди Huawei та Xiaomi інтегровані практично в кожен китайський електрокар: «Коли ви сідаєте в машину, вам навіть не потрібно підключати телефон — все ваше цифрове життя миттєво синхронізується з автомобілем. Якість та технологічна оснащеність їхніх машин значно перевищує те, що пропонують західні виробники.»
Водночас Ford змінює свою стратегію на ринку електромобілів: замість прискореного випуску EV, компанія робить ставку на гібридні моделі, які демонструють зростаючий попит у Північній Америці. За інформацією Business Insider, такий підхід вже приніс позитивний ефект — акції Ford у 2025 році зросли більш ніж на 9%.
Проте Джим Фарлі добре усвідомлює, що гібриди не можуть стати повноцінною альтернативою глобальній електрифікації, яку очолює Китай. Саме тому він б’є на сполох і закликає американських виробників не зволікати, щоб не втратити свою позицію на світовому ринку.