
Гібриди екологічніші за електромобілі за версією Toyota

Голова ради директорів Toyota Акіо Тойода знову вдарив у болюче для автомобільного світу питання: наскільки насправді «зелені» електрокари? За його словами, один електромобіль чинить на довкілля такий самий негативний вплив, як одразу три гібриди. А отже, 27 мільйонів гібридів Toyota нібито прирівнюються до лише дев’яти мільйонів електрокарів за рівнем скорочення викидів.
Основна причина такого твердження — енергетика Японії. Значна частка електроенергії там виробляється на теплових електростанціях, що працюють на викопному паливі. Отже, електрокари, заряджені від цієї мережі, не такі вже й «чисті». Навпаки, за оцінками Тойоди, вони могли б лише посилити забруднення.
Втім, критики одразу нагадали: вплив електромобілів на екологію сильно залежить від джерела енергії. Наприклад, у Каліфорнії, де поширені сонячні та вітрові станції, Tesla Model Y виділяє вдвічі менше CO? на милю, ніж гібрид Prius. І навіть у "вуглецевих" штатах США електрокари не поступаються гібридам за викидами.
Науковці додають: хоча виготовлення електромобіля дійсно залишає більший вуглецевий слід через батареї, уже через 19–28 тисяч кілометрів пробігу ця різниця нівелюється. Іншими словами, після пари років експлуатації електрокар починає виправдовувати себе з точки зору екології.
Попри скептицизм з боку Toyota, глобальна тенденція очевидна: перехід на електротягу набирає обертів. У більшості країн гібриди розглядають лише як проміжний етап. І питання вже не в тому, чи настане ера електромобілів, а чи залишиться Toyota в числі її лідерів — чи боротиметься за минуле.