
Huawei представила твердотільну батарею з запасом ходу 3000 км

Huawei запатентувала нову твердотільну батарею, яка, за заявами компанії, здатна забезпечити електромобілю запас ходу до 3000 км та заряджатись усього за 5 хвилин. Попри те, що розробка поки що перебуває на ранній стадії, ця новина вже наробила галасу у світовій галузі акумуляторних технологій.
Згідно з патентом, ідеться про акумулятор на основі сульфідного електроліту з щільністю енергії від 400 до 500 Вт·год/кг — це вдвічі або навіть утричі більше, ніж у традиційних літій-іонних батарей. Ключова інновація полягає у введенні азоту до електроліту, що має зменшити побічні хімічні реакції на межі з літієм — одній із головних проблем для твердотільних батарей.
Huawei, яка досі не виробляла батарей, останнім часом активно вивчає upstream-напрямки в галузі акумуляторів, зокрема — матеріали для електролітів. Раніше цього року компанія також подала патент на новий метод синтезу сульфідних електролітів, які мають високу провідність, але й значну собівартість — інколи дорожчу за золото.
Загалом, це частина ширшої тенденції: китайські технологічні та автокомпанії прагнуть вийти з тіні таких постачальників батарей, як CATL чи BYD, та отримати більший контроль над цим стратегічним компонентом. Наприклад, Xiaomi нещодавно подала патент на композитну електродну структуру, що оптимізує іонний транспорт. Це свідчить про глибший інтерес до акумуляторних інновацій не лише у сфері електромобілів, а й мобільної електроніки.
Втім, обіцяні 3000 км пробігу та 5 хвилин зарядки — поки що більше теорія, ніж реальність. Подібні показники вимагатимуть інфраструктури, якої ще просто не існує. Проте сам факт, що Huawei активно включається в гонку за майбутнє акумуляторів, вже викликав тривогу серед конкурентів у Японії та Південній Кореї.
Традиційні лідери — Toyota, Panasonic, Samsung — досліджують твердотільні батареї вже понад десять років. Toyota, наприклад, у 2023 році презентувала прототип батареї із запасом ходу 1200 км та зарядкою за 10 хвилин і планує вивести технологію на ринок протягом п’яти років. Але Китай швидко наздоганяє: понад третина всіх світових патентів на твердотільні батареї нині надходить саме з цієї країни.
Китайські виробники вже готуються до промислового впровадження: CATL планує запустити пілотне виробництво гібридної твердотільної батареї у 2027 році, компанія WeLion вже випускає сертифіковані 50-ампер-годинні осередки, а Going High-Tech вийшла на малі партії з енергоємністю 350 Вт·год/кг.
Втім, попереду ще багато викликів. Серед них — нижча іонна провідність твердих електролітів, проблеми на межі матеріалів, а також висока собівартість, що сягає 1100–1400 доларів за 1 кВт·год.