11 ноября 2025 в 11:50

Анна Ткач

1315 просмотров

Світовий ринок електромобілів, який ще недавно стрімко зростав, різко охолов. Продажі знижуються у Китаї, Європі та США — державні стимули зникають, економічна ситуація ускладнюється, а покупці стають обережнішими. Цей спад зачепив навіть лідерів галузі — зокрема Tesla та китайську BYD, чиї моделі останніми роками активно набирають популярність і в Україні.

BYD, яка є найбільшим виробником електрокарів у світі, у жовтні реалізувала 441 706 автомобілів — на 12% менше, ніж торік. Це вже другий місяць поспіль із падінням продажів. Через це компанія тимчасово втратила перше місце на китайському ринку: лідером став державний концерн SAIC Motor із показником 453 978 проданих авто. На тлі новин акції BYD впали майже на 2%, досягнувши мінімуму за дев’ять місяців.

Попри це, виробник планує вийти на амбітну річну мету — 4,6 мільйона автомобілів. Але щоб утримати темп, BYD має продавати понад 450 тисяч машин щомісяця — що дедалі складніше через зростання конкуренції та ослаблення попиту.

Поки BYD шукає нові ринки збуту, зокрема в Європі та Україні, інші китайські бренди показують зростання. Geely, Xpeng, Leapmotor і навіть Xiaomi встановили рекорди продажів у жовтні. А от Li Auto зафіксувала п’яте поспіль падіння.

У США ситуація подібна: після завершення дії податкових пільг на електромобілі (до 7 500 доларів) попит різко знизився. Ford скоротив продажі електрокарів на 25%, Hyundai та KIA втратили від 52% до 71%, а Toyota змогла реалізувати лише 18 електричних SUV bZ4X проти понад 1 400 торік.

Аналітики зазначають, що попередній сплеск продажів був частково штучним — покупці поспішали скористатися субсидіями. Тепер більшість виробників зміщують фокус на гібриди: у Hyundai, наприклад, продажі таких моделей зросли на 41%, тоді як електромобілі впали більш ніж удвічі.

Експерти вважають нинішню ситуацію переломним моментом. Ринок роками тримався на пільгах і дешевих кредитах, але тепер розвиток галузі залежить від іншого — доступнішої ціни, якості та надійності моделей.