30 октября 2025 в 17:26

Анна Ткач

1649 просмотров

Група Volkswagen зафіксувала операційні збитки у розмірі €1,3 млрд у третьому кварталі 2025 року. Для порівняння — за аналогічний період минулого року концерн демонстрував прибуток €2,8 млрд. Основні причини падіння — витрати через американські імпортні мита та коригування стратегії дочірнього бренду Porsche, який опинився в центрі фінансових проблем групи.

Загальні витрати VW за дев’ять місяців сягнули €7,5 млрд. Сюди увійшли списання, пов’язані з оновленням та виправленням технічних рішень у Porsche, а також витрати, пов’язані з переходом групи на електромобільні платформи. Мита США, введені на європейські авто, лише погіршили картину — цього року вони можуть коштувати компанії до €5 млрд.

Фінансовий директор Арно Антліц заявив, що Volkswagen зосередиться на оптимізації внутрішніх процесів, кращому використанні синергії між брендами та масштабуванні виробництва, щоб компенсувати фінансовий тиск. Попри квартальні втрати, концерн поки що зберігає прогноз операційної маржі на рівні 2–3% і очікує річні доходи на рівні минулого року.

Цього року прогноз уже тричі коригували: спершу через наслідки торговельної політики президента США Дональда Трампа, а тепер — через глибокі збитки Porsche у третьому кварталі. На фоні труднощів з’явилися й кадрові зміни. Олівер Блюм, який одночасно очолює Volkswagen та Porsche, передасть керівництво Porsche у 2026 році. Інвестори дедалі частіше ставлять під сумнів ефективність такого «подвійного управління» в умовах нестабільності.

Для України це сигнал про те, що глобальні автогіганти переживають непросту трансформацію, а перебудова на електромобільне майбутнє потребує значних ресурсів. Такі турбулентності можуть вплинути й на наш ринок — від затримок поставок до корекції цінових стратегій брендів, які працюють у нашій країні.