30 октября 2025 в 16:51

Анна Ткач

1060 просмотров

У вересні частка продажів китайських легкових автомобілів у Європі досягла 7,4% — і це найвищий показник за весь час спостережень. Про це повідомляє Bloomberg.

Такий результат означає, що китайські бренди вже не просто «новачки», а серйозні конкуренти, здатні змінити правила гри на континенті.

Фаворитами зростання стали BYD, MG (бренд під управлінням SAIC Motor) та Chery. Вони вперше обійшли південнокорейські марки, включно з Kia, продемонструвавши зміщення сил у сегменті доступних електромобілів і гібридів. Аналітики пов’язують рекорд із вибуховим попитом на електрифіковані моделі та активною експансією китайського автопрому в Європі. За словами експерта Dataforce Бенджаміна Кібіса, тенденція вказує на стабільне зміцнення позицій китайських виробників у регіоні.

Найдинамічніший ріст відбувся у Великій Британії, на яку припала майже половина всіх продажів китайських авто у Європі за місяць. На ситуацію вплинуло одразу кілька чинників: традиційне оновлення номерних знаків двічі на рік, нижчі імпортні мита (10% проти більш жорстких тарифів ЄС), а також агресивна цінова політика китайських брендів. У Британії продажі BYD зросли у шість разів порівняно з серпнем, а MG майже повторила цей темп. До того ж Chery активно просуває свої суббренди Omoda та Jaecoo, особливо у сегменті гібридних кросоверів, де попит зростає найшвидше.

На думку аналітиків, успіх китайських компаній є сигналом зміни глобального балансу сил на автомобільному ринку. Ключова перевага Китаю — доступніше виробництво акумуляторів та електромоторів, що дозволяє утримувати привабливі ціни. Європейські ж виробники опинилися у складній позиції: вони вже втратили частину ринку в Китаї, а тепер стикаються з посиленням конкуренції вдома. І, схоже, це лише початок нового етапу боротьби за покупця в епоху електрифікації.