28 апреля 2025 в 23:30

АвтоПортал

1596 просмотров

АвтоВАЗ вирішив здивувати світ, представивши електричну Lada e-Aura. За задумом виробника, це мав би бути "преміальний" седан на батарейках, покликаний вивести російський автопром на новий рівень.

Машина отримала електродвигун потужністю 163 к.с., батарею на 56 кВт·год і запас ходу до 350 км. Розгін до сотні займає 8 секунд, а максимальна швидкість обмежена 150 км/год. Усе це пропонується за немаленькі 2,6–2,8 мільйона рублів, що еквівалентно приблизно $28–30 тисячам.

Однак реальність, як завжди, виявилася куди прозаїчнішою. За ті ж гроші, а часто й дешевше, китайські виробники пропонують електромобілі з кращими характеристиками. Наприклад, популярний BYD Dolphin або Ora Good Cat мають запас ходу 400–500 км, більш потужні мотори, стильний дизайн, передові системи безпеки і мультимедіа нового покоління. І все це — за ціну від $20 тисяч, а не за фантастичні $30 тисяч, як у випадку з російським "преміумом".

Мало хто знає, але ще понад півстоліття тому, коли Ілон Маск тільки-но почав ходити пішки, в Україні вже створювали електромобілі. У 1973 році в Дніпрі з'явився електрокар ЗАЗ-968, який міг розганятися до 60 км/год всього за 8 секунд. Так-так, ще тоді у нас експериментували з акумуляторними машинами, хоча літій-іонні батареї навіть не існували. Порівнюючи ці факти, стає ще очевидніше: якщо хочеш показати справжній прогрес — потрібно не просто фарбувати старе у блискучий колір, а створювати щось нове.

Поки російський автопром робить перші кроки у світі електротранспорту і продає відверто застарілі рішення за ціною сучасних флагманів, китайські бренди впевнено диктують умови на світовому ринку, залишаючи позаду багатьох претендентів на "преміум".