Китайські бренди виходять на перші позиції в Україні
У липні український авторинок вперше з початку року показав зростання, але разом із позитивною динамікою з’явилася і нова реальність, яка суттєво відрізняється від звичного нам розкладу сил.
Китайські бренди захоплюють лідерство
Найяскравіший тренд місяця — стрімке домінування автовиробників з Китаю. Їхня частка досягла 27% ринку, що більш ніж на 10% перевищує показники початку року. Левову частку зростання забезпечили неофіційно ввезені електромобілі, які буквально заполонили українські дороги. Показовий факт: BYD у липні став другим за обсягами продажів брендом в Україні, при тому, що офіційного представництва компанія тут досі не має.
Бум електрокарів, але з китайським акцентом
Частка електромобілів на ринку в липні знову перевищила чверть усіх нових авто — 25,1%. Здавалося б, чудова новина, але детальніший аналіз показує, що 95,4% усіх нових електрокарів в Україні — китайського виробництва. Це означає, що стимулюючи перехід на екологічний транспорт, ми фактично підтримуємо економіку Китаю, тоді як власного виробництва електромобілів в Україні немає.
Преміум-клас втрачає позиції
Ще одна помітна тенденція — зменшення частки преміальних марок. Якщо на початку року вона становила 21%, то в липні опустилася до 15,8%. Частина покупців свідомо відмовляється від дорогих німецьких чи італійських моделей на користь сучасних китайських авто, які хоч і не вважаються традиційним преміумом, але вже успішно конкурують із відомими брендами. Цікаво, що 36,8% усіх проданих у липні Audi та 11,5% Mercedes-Benz були виготовлені на заводах у Китаї.
Що далі?
Сукупність цих трендів вказує на те, що китайські виробники не лише закріпляться у бюджетному сегменті, а й активно розширюватимуть присутність у середньому та преміум-класі, відбираючи ринкові частки в конкурентів з Європи, Японії та Кореї. Чи зможуть «олдскульні» марки втримати свої позиції — питання відкрите. Але вже зараз очевидно: Китай веде агресивну і результативну експансію на українському авторинку, і 27% частки — лише початок.











