Як змінилося споживання пального в Україні під час війни
З початку повномасштабного вторгнення Україна втратила частину споживання окремих видів пального. Про це під час форуму «Енергія, що тримає Україну» повідомив директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн.
За його словами, якщо до 2022 року обсяги споживання щороку зростали приблизно на 5%, то війна різко змінила тенденцію: ринок бензину й дизелю скоротився на 16–17%, а скрапленого газу — майже на 46%. Причини — втрата територій, міграція населення та зниження економічної активності.
Водночас Україна повністю відмовилася від російського та білоруського пального. Сьогодні основні постачальники — Румунія, Польща, Німеччина та Литва, а загальна кількість країн-постачальників зросла з 24 до 47. На українському ринку вже присутнє пальне навіть зі США, Саудівської Аравії та Катару.
Також змінилася логістика постачання: якщо до війни 98% пального завозили залізницею, то нині активно використовуються морські та автомобільні шляхи. Кількість бензовозів зросла у чотири рази — з 1,5 до 6 тисяч.
Ключовим кроком, який допоміг подолати паливну кризу 2022 року, стала лібералізація ринку — скасування держрегулювання цін. Це дозволило швидко наситити ринок і знизити націнки. Сьогодні в Україні діє 148 імпортерів дизельного пального, що свідчить про відкритий і конкурентний ринок.











