6 мая 2025 в 14:08

АвтоПортал

1262 просмотра

Від 1 травня 2025 року на всіх українських АЗС бензин обов’язково має містити не менше ніж 5% біоетанолу. Це нововведення запроваджене законом, що наблизив український ринок до європейських стандартів. Експерти прогнозують: пальне може стати дешевшим, але є нюанси, про які водіям варто пам’ятати.

За словами експерта паливного ринку Сергія Куюна, сам бензин із біоетанолом не є проблемним, але його чутливість до транспортування та зберігання значно вища.

«Проблема не в бензині, а в тому, що цей бензин зі спиртом дуже вимогливий до умов транспортування та зберігання. Як тільки з’являється вода, спирт абсорбує її, пальне розшаровується й втрачає свої властивості», — пояснює Куюн.

Він підкреслив, що ключову роль тут відіграє чистота резервуарів на нафтобазах, у бензовозах та на самих заправках. Якщо оператори не будуть дотримуватися технологічної дисципліни, якість пального на виході може істотно погіршитися.

Цікаво, що для бензину класу А-98 і вище зроблено виняток — у ньому біоетанол не обов’язковий, оскільки такі марки і так займають малий сегмент ринку. Однак Куюн попереджає: «Якщо раптом виникне ажіотажний попит, це може дестабілізувати постачання. Але йдеться лише про кілька днів, усе швидко налагодиться».

Попри певні побоювання, експерт заспокоює: нарікань на якість такого бензину в Європі майже немає, де його використовують уже понад 15 років. Проте українським водіям радять бути пильними — частіше перевіряти стан свічок запалювання та паливних фільтрів, особливо на старих авто.

Що ж до цін, Куюн обережно прогнозує невелике зниження: «У травні пальне може подешевшати на пару гривень, якщо не буде змін на світовому ринку нафти». Однак він також радить утриматись від пошуків «найдешевшої заправки» найближчими місяцями, поки ринок пристосовується до нових реалій.

За його словами, «перші два місяці будуть сповнені сюрпризів, прокльонів і скарг», тож водіям варто запастися терпінням і уважно ставитись до якості пального, яке вони заливають у бак.