5 августа 2025 в 12:30

Анна Ткач

2243 просмотра

Китайський технологічний гігант Xiaomi, який нещодавно увірвався на автомобільний ринок зі своїми електромобілями SU7 та YU7, опинився в епіцентрі гучного скандалу. Причина — ультимативна вимога повної передоплати ще до завершення виробництва авто, інакше — скасування замовлення та втрата авансу.

За повідомленнями китайських ЗМІ, покупці, які вже оформили попереднє замовлення і внесли депозит у розмірі 5000 юанів (близько $700), почали отримувати сповіщення з вимогою повної оплати протягом 30 днів. При цьому багато з цих авто ще навіть не зібрані — термін очікування становить від 22 до 25 тижнів.

Особливе обурення викликає той факт, що раніше Xiaomi обіцяла можливість повної оплати вже після огляду готового автомобіля. Натомість тепер компанія тисне на клієнтів, апелюючи до формулювання в договорі: мовляв, має право вимагати залишок суми в будь-який момент, спираючись на виробничий графік. Відмова платити розцінюється як порушення умов, а отже — дає компанії право анулювати замовлення і залишити передплату собі.

У порівнянні з конкурентами така політика виглядає доволі агресивно. Компанії на кшталт BYD, Nio та Tesla дозволяють клієнтам завершити розрахунок вже після отримання автомобіля, що є логічним і зручним для покупця.

Аналітики припускають, що таким чином Xiaomi намагається «відсіяти» менш мотивованих клієнтів і пришвидшити ланцюжок постачання для тих, хто готовий платити тут і зараз. Але цей підхід загрожує підірвати довіру до бренду, який тільки-но почав будувати свою репутацію на ринку електромобілів.

На тлі високого попиту на SU7 та YU7, така політика може мати як позитивний, так і зворотний ефект. Але одне зрозуміло точно — Xiaomi ще доведеться доводити, що вона не лише виробник смартфонів, а й надійний гравець в автомобільному сегменті.