У Раді депутати знову взялися за пільги для електромобілів
Електромобільна тема в Україні знову на слуху: у Верховній Раді зареєстровано новий альтернативний законопроєкт №13351-1, який пропонує продовжити дію податкових пільг на ввезення електромобілів.
Суть законопроєкту проста й зрозуміла: підтримати українців, які обирають сучасний, екологічний і водночас економічно вигідний транспорт. Документ пропонує зберегти діючі податкові преференції — звільнення від ПДВ, ввізного мита, а також мінімальний акциз у розмірі 1 євро за кожну кВт?год ємності акумулятора — на весь період воєнного стану та ще на один рік після його завершення.
Цікаво, що новий проєкт з’явився слідом за вже зареєстрованим законопроєктом №13351 від групи депутатів на чолі з Дмитром Разумковим, який передбачає продовження пільг лише до 1 січня 2027 року. У новій редакції ставка робиться не на фіксовану дату, а на тривалість надзвичайного періоду, що, на думку авторів, більш гнучко відображає реалії воєнного часу.
Проте ініціатива має і критиків. Директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн наголошує: кожен місяць таких пільг обертається для державного бюджету втратою близько 310 мільйонів гривень. За його словами, нині в Україні налічується близько 155 тисяч електромобілів, які не споживають жодного літра пального, а отже — не сплачують податки, закладені у його ціні. А ці кошти могли б бути спрямовані, зокрема, на оборону.
Наразі ж, згідно з чинним законодавством, усі електромобілі, що ввозяться в Україну, звільнені від сплати ПДВ, мита і навіть збору до Пенсійного фонду. Залишається тільки символічний акциз. І це правило діє щонайменше до 1 січня 2026 року.
Отже, депутати знову постають перед вибором: підтримати зелений транспорт і стимулювати перехід на безпечнішу, тихішу мобільність — чи жорстко оптимізувати кожну бюджетну гривню.











