23 июля 2025 в 17:26

Анна Ткач

2350 просмотров

У червні 2025 року український ринок електромобілів продовжив демонструвати впевнене зростання. Незважаючи на незначне місячне просідання (–2,3% порівняно з травнем), загальна кількість реєстрацій електрокарів сягнула майже 9 тисяч, що на вражаючі 43,4% більше, ніж за аналогічний період торік. Такі дані оприлюднив Інститут досліджень авторинку.

На тлі загального спаду активності в автомобільному секторі саме сегмент електротранспорту залишається рушієм позитивної динаміки. Експерти впевнені: ажіотаж триватиме принаймні до кінця року. Причина — очікуване повернення ПДВ на розмитнення з 2026-го, яке, за прогнозами, може підняти кінцеву ціну електромобіля на 20–30%. Тож багато українців прагнуть встигнути купити електрокар за нинішніми умовами.

Основу червневих продажів традиційно склали вживані імпортні авто — 53,3% від загальної кількості (4 792 авто). Частка внутрішніх перепродажів склала 30,4% (2 735 авто), а от частка нових електромобілів приємно здивувала: 16,2% (1 458 авто) — це нові машини, що стало рекордним показником для українського ринку.

Особливо показово виглядає динаміка: порівняно з травнем імпорт вживаних авто зменшився на 2,8%, внутрішні перепродажі — на 7,6%, зате продажі нових електромобілів зросли майже на 12%. Це свідчить не лише про зростаючу довіру українців до електротранспорту, а й про поступову зміну портрета покупця — від тих, хто шукає бюджетні варіанти, до тих, хто обирає нові технології "з нуля".

Станом на кінець червня автопарк електротранспорту в Україні нараховує вже 171,1 тис. одиниць. З них 166,4 тис. — легкові авто, 3,6 тис. — вантажівки, 8 — електробуси, і понад тисяча — мототехніка.

Хоча в парламенті зареєстровано два законопроєкти, що передбачають продовження пільг після 2025 року, позиція голови фінансового комітету ВР Данила Гетманцева чітка: пільги діятимуть лише до 31 грудня 2025-го.