16 июня 2025 в 22:55

Анна Ткач

1017 просмотров

Загострення ситуації між Ізраїлем та Іраном, а також напруженість у регіоні загалом, спричинили стрибок світових котирувань на нафту — ціна бареля підскочила до рівня 79–80 доларів. Український ринок пального миттєво відреагував. Найчутливішим виявився дизель: лише за тиждень оптові ціни на нього зросли більш як на 4 гривні за літр.

Уже за кілька днів цей імпульс докотився й до роздрібного сегмента. Ціни на пальне почали зростати, передусім — на бензин. За даними моніторингу, вартість бензину А-95 на АЗС у середньому зросла на 1,69 грн/л, дизельного пального — на 57 копійок. Натомість скраплений газ навіть трохи подешевшав — у середньому на 10 коп./л.

У гурті бензин додав понад 2 грн/л, дизель — понад 4 грн/л, а газ — близько 60 копійок. Водночас суттєво зменшився розрив між оптовими й роздрібними цінами: на дизелі він скоротився майже до 6 грн/л, що є мінімумом з початку року, на бензині — до 7 грн/л, а на автогазі — до 6,10 грн/л. Це свідчить про втрату маржі й імовірне подальше зростання цін на АЗС.

Скраплений газ поки що лишається осторонь активних ринкових коливань і навіть дешевшає. Його співвідношення до бензину опустилося до 60,6% — такого розриву не було з жовтня 2023 року.

Як прогнозують аналітики, зростання цін триватиме. Бензин ще не вичерпав потенціалу для здорожчання, а дизель отримав серйозний поштовх до корекції вгору. Якщо геополітична напруга в регіоні зберігатиметься, цінові ризики нафтопродуктів залишатимуться високими і для українських споживачів.