• Легковые
  • Мото
  • Коммерческие
  • Журнал
  • Полезности
  • Новые авто
  • Б/у авто
  • Автосалоны
  • Аренда
  • Сравнение авто
  • Рейтинг продаж авто
  • Отзывы автовладельцев
  • Подбор авто
  • Новости
  • Статьи
  • Обзоры
  • Тест-драйвы
  • Автоспорт
  • Главная
  • Новости
  • Аналитика

В Україні перевірили якість бензину А-95 на АЗК

#Статьи
Украинский бронеавтомобиль Дозор-Б. Несбыточная мечта отечественной армии Что будет если… при движении включить нейтраль на АКПП Что будет если… смешать минеральное масло с синтетическим
Layboard.com - портал
вакансий во всем мире
- Больше 100 000 вакансий за границей
- Прямые работодатели
- Социальная сеть
НАШ TELEGRAM ПЕРЕЙТИ НА САЙТ

8 марта 2023 в 14:47

АвтоПортал

9630 просмотров

Поделиться:

Дефіцит пального в Україні пішов в історію, більш того, намітився стійкий тренд до здешевлення пального. З початку року бензин втратив біля 10% вартості. Разом з тим, на ринку пального проявилися дві важливі тенденції – по-перше, через доступність ресурсу відновили торгівлю поодинокі АЗС в невеликих містах і селищах, по-друге – через дії агресора в Україні припинила роботу суттєва частина так званих міні-НПЗ.

Це напів- , а частіше нелегальні виробники, з дуже низькою глибиною переробки, які в Україні вже встигли отримати прізвище «самовари». Саме вони донедавна наводнювали ринок неякісним пальним. Як ці фактори вплинули на загальну картину з якістю бензину? В цьому розбиралися експерти Інституту споживчих експертиз.

Отже, дослідники відібрали проби бензину А-95 в найбільших всеукраїнських мережах  (WOG, SOCAR, ОККО, ANP, PRIME, АВІАС, MARSHALL, AMIC, SHELL), а також у серйозних регіональних гравців (київські KLO та AVANTAGE 7, запорізький ZOG та PARALLEL, , полтавську BVS, дніпровську NEFTEK, харківська ОВІС та мережі CHIPO та U.GO). Експерти не оминули увагою і невеличкі мережі, які оперують в райцентрах і невеликих містах (24\7, KRAFT, LN ENERGY, DNIPRO OIL GROUP). Крім того, було перевірено і «брендові» сорти бензину А-95 в великих мережах, а саме SOCAR NANO, WOG MUSTANG, ОККО PULLS, КLO VENTUS, SHELL V-POWER.

Експерти розділили результати, отримані в лабораторії на зони – зелену, синю та червону. До першої потрапили мережі, результати яких відповідали нормативам Євро-5, синю – зразки без порушень, але «без запасу міцності», тобто на грані дозволених значень. І нарешті, червона – мережі, пальне на яких не відповідало нормативам профільного ДСТУ. Зразки були перевірені за основними параметрами – октанове число, вміст сірки та об’ємні частини ароматичних вуглеводнів та бензолу.

Зелена зона («брендовий» А-95). У цій групі сюрпризів не виявилося, як і повинно бути у преміального пального. Всі зразки отримали оцінку «відмінно». Експерти відзначили відсутність шкідливої сірки у зразка SOCAR NANO (всього 3 мг/кг). Найбільший запас по октану у WOG MUSTANG (96,7 од.), а самий низький рівень бензолу у ОККО PULLS (0,42 %).

Зелена зона (стандартний А-95).

У зеленій зоні лідерів опинилися цілих 9 мереж, це рекорд останніх років досліджень. WOG, SOCAR, ОККО, KLO, PRIME, AVANTAGE 7, CHIPO, ZOG та ОВІС. Показники у бензинів, придбаних у цих мережах, були значно кращими від вимог ДСТУ.  Для початку було перевірено найголовніший для роботи двигуна параметр – октанове число. Норматив встановлено на рівні не нижче 95 одиниць. Найбільші значення зафіксовано у WOG (97,6 од.) та SOCAR (97,5). Відмінно – ОККО (96,6) та PRIME (96,5). У «дев’яносто п’ятого» KLO, CHIPO, ZOG та ОВІС – теж вище 96 одиниць. За таких показників октанового числа двигун працює на повну віддачу, витрати пального більш економічні. Далі визначили вміст сірки, одним з найважливіших показників, який є показником довготривалості роботи двигуна, його ресурсу. Мінімальні значення виявлено у бензинах А-95, придбаних в мережах SOCAR, ZOG та AVANTAGE 7 (по 6 мг/кг). Це із запасом перекриває допуски Євро 5. Що стосується вмісту ароматичних вуглеводнів, то у всіх учасників значення в межах норми, найкращий показник у ОККО – лише 24,6 %, та CHIPO (24.5%). Далі було перевірено ще один важливий показник – вміст бензолу. Цієї  токсичної речовини в бензині має бути якнайменше, оскільки збільшення його кількості «вбиває» каталізатор, може зменшити ресурс двигуна до десяти разів, та може викликати захворювання на рак у пішоходів. Найбільш «чистий» бензин у KLO (0,38 % при нормі не вище 1%), ОККО та WOG ( по 0,40%). Загалом, з результатів «зеленої» зони чітко видно, що це якісний продукт з європейських заводів з глибоким рівнем переробки нафти.

Синя зона

В синю зону потрапила велика група заправок, в основному та званих лоукостерів. Це мережі, які зазвичай продають дешевше, ніж лідери ринку. Бензин А-95 у BVS, MARSHALL, AMIC, SHELL, NEFTEK, PARALLEL відповідав стандарту Євро 5, але з показниками, ближчими до граничних норм. Цікавий тренд полягає в тому, що в цю групу «переїхали» мережі, які раніше були завсідникам червоної зони. Співпадіння? Експерти так не думають, а причини метаморфози описано нижче.

Червона зона

У червоній зоні цього разу в основному АЗС малих регіональних мереж та поодиноких заправок, які в основному торгують в  невеликих містах та селищах. Єдине виключення з правил – всеукраїнські мережі ANP та АВІАС, але ці компанії останнім часом в принципі лихоманить, так що результати важко назвати несподіваними. Як не дивно, октанове число було набагато нижчим від необхідного тільки в одному зразку, придбаному на АЗС 24/7 в Дніпропетровській області – 92 одиниці. Це чіткий маркер саморобного палива, виготовленого в кустарних умовах. Що стосується шкідливої ​​для екології та повітря сірки – то перевищення в тридцять п’ять (!) разів було виявлено у зразку АЗС KRAFT (352 мг/кг при нормі не більше 10). Але і це виявилося лише жалюгідною пародією в порівняні з реально «крутими» хлопцями  — кількість сірки у пробі DNIPRO OIL GROUP перевищувала норму в 70 раз, тобто 706 мг/кг. Це щось захмарне. Об’ємна частка отруйного бензолу в пробах цих мереж теж не відстала. В бензині з АЗС KRAFT – майже чотирикратне перевищення (3,82%), а у DNIPRO OIL GROUP взагалі понад семикратне! Нагадаємо, це небезпечна сполука, від якої утворюється нагар та відбувається перегрів двигуна. При такій величезній кількості бензолу, проблеми зі здоров’ям у водіїв та пішоходів практично неминучі. Власне, як і фактично гарантована поломка автомобіля.

Загалом, результати дослідження виявили декілька цікавих тенденцій. По-перше, кількість фальсифікованого ресурсу на ринку значно знизилася. Експерти однозначно пов’язують це зі зменшенням кількості кустарних виробництв, так званих міні-НПЗ. Найбільші з них розбили російські бомби та снаряди, інші зменшили об’єми через проблеми з ресурсом та логістикою. Саме тому багато мереж з «червоної» зони перемістилися в «синю», оскільки тепер доводиться все ж таки торгувати імпортованим пальним. А та кількість кустарного пального, яка залишилася, пішла в основному малим регіональним мережам, оскільки їм не потрібні значні об’єми. Тому автомобілістам з невеликих міст та селищ експерти рекомендують проїхати зайвих кільканадцять кілометрів до великої заправки, аби не втрапити в халепу.

Вадим Кривенко

 

Свежие новости
Нові смарагдові світлофори незабаром з'являться на українських шляхах 1 мая 2025
Мобільність важливіша за броню: як мотоцикли змінюють фронт 30 апреля 2025
Перехід на бензин із спиртом не вплинув на вартість пального 13 мая 2025
Свитшот: уют, мода и свобода движений в одном флаконе 11 мая 2025
Відмітка 78 в правах: що означає цей код у водійському посвідченні 13 мая 2025
Нові смарагдові світлофори незабаром з'являться на українських шляхах 1 мая 2025
Мобільність важливіша за броню: як мотоцикли змінюють фронт 30 апреля 2025
Перехід на бензин із спиртом не вплинув на вартість пального 13 мая 2025
Свитшот: уют, мода и свобода движений в одном флаконе 11 мая 2025
Відмітка 78 в правах: що означає цей код у водійському посвідченні 13 мая 2025
Нові смарагдові світлофори незабаром з'являться на українських шляхах 1 мая 2025
Мобільність важливіша за броню: як мотоцикли змінюють фронт 30 апреля 2025
Перехід на бензин із спиртом не вплинув на вартість пального 13 мая 2025
Интересные статьи
Расшифровка VIN-кода автомобиля: как читать обозначения 12 мая 2020
Классы автомобилей по комфорту: что означает A, B, C, D 9 июня 2020
Секретно: что за ведра и рожки на крышах правительственных авто 20 августа 2018
Как правильно проезжать перекрестки с круговым движением 17 января 2020
Мифы и реальность о ГБО. Экспертное мнение 16 ноября 2014
Расшифровка VIN-кода автомобиля: как читать обозначения 12 мая 2020
Классы автомобилей по комфорту: что означает A, B, C, D 9 июня 2020
Секретно: что за ведра и рожки на крышах правительственных авто 20 августа 2018
Как правильно проезжать перекрестки с круговым движением 17 января 2020
Мифы и реальность о ГБО. Экспертное мнение 16 ноября 2014
Расшифровка VIN-кода автомобиля: как читать обозначения 12 мая 2020
Классы автомобилей по комфорту: что означает A, B, C, D 9 июня 2020
Секретно: что за ведра и рожки на крышах правительственных авто 20 августа 2018

Мы в соц сетях

Instagram Facebook YouTube
Layboard.com - портал
вакансий во всем мире
- Больше 100 000 вакансий за границей
- Прямые работодатели
- Социальная сеть
НАШ TELEGRAM ПЕРЕЙТИ НА САЙТ
Layboard.com - портал
вакансий во всем мире
Больше 100 000 вакансий за границей
Прямые работодатели
Социальная сеть
  • СТО Украины
  • Автошколы Украины
  • Калькулятор стоимости постановки на учет
  • Авторазборки
  • Эвакуаторы
  • Таможенный калькулятор
  • Автопрокат
  • ПДД онлайн
  • Легковые
  • Новые авто
  • Б/у авто
  • Автосалоны
  • Аренда
  • Сравнение авто
  • Рейтинг продаж авто
  • Отзывы автовладельцев
  • Подбор авто
  • Работа для водителей
  • Полезности
  • Экзамен ПДД онлайн
  • Калькулятор стоимости постановки на учет
  • Расчет расстояний
  • СТО Украины
  • Автошколы
  • Авторынки
  • Авторазборки
  • Эвакуаторы
  • Автопрокат
  • Журнал
  • Новости
  • Статьи
  • Обзоры
  • Тест-драйвы
  • Автоспорт
  • О проекте
  • О нас
  • Размещение рекламы
  • Автосалонам
  • Обратная связь
  • Пользовательское соглашение
  • Использование материалов сайта
Автопортал © 2007-2025
  • Легковые
    • Новые авто
    • Б/у авто
    • Автосалоны
    • Аренда
    • Сравнение авто
    • Рейтинг продаж авто
    • Отзывы автовладельцев
    • Подбор авто
  • Мото
  • Коммерческие
  • Журнал
    • Новости
    • Статьи
    • Обзоры
    • Тест-драйвы
    • Автоспорт
  • Полезности
Продать авто
Иван Иванов